FAQ - Veel gestelde vragen

Vragen over aanmelden

+ Hoe worden mijn gegevens precies verwerkt?

Stap1: Na ontvangst van uw aanmelding wordt uw dossier administratief verwerkt.
Stap2: Uw dossier wordt gecontroleerd door de medisch adviseur.                                                                                                                         Tevens zal de medisch adviseur de penningtekst bepalen.
Stap3: Het medisch spoeddossier wordt ter controle naar u toegestuurd. Hierbij ontvangt u het machtingsformulier.
Stap4: Na ontvangst van het getekende machtigingsformulier wordt uw penning gegraveerd.
Stap5: Na eindcontrole van de alarmpenning sturen wij u deze direct toe en wordt het bedrag van uw rekening afgeschreven.

+ Wanneer ontvang ik de alarmpenning?

Indien u een nieuw bent ingeschreven dan wordt de alarmpenning gegraveerd na ontvangst
van het getekende machtingsformulier. Hierna ontvangt u de alarmpenning zo spoedig mogelijk.
Indien u reeds deelnemer bent en u bestelt een niewe alarmpenning dan zal deze direct na ontvangst
van betaling gegraveerd worden. Hierna ontvangt u de alarmpenning zo spoedig mogelijk.

+ Welke medische gegevens zijn relevant?

Alle gegevens die van belang zijn in een spoedeisende situatie.
De medisch adviseur is eindverantwoordelijk over welke
gegevens er worden geregistreerd.

+ Kan ik mij aanmelden zonder aankoop van een alarmpenning?

Zonder het dragen van een alarmpenning bent u niet herkenbaar voor de hulpverleners en kan het dossier niet worden opgevraagd.

+ Kan ik een alarmpenning kopen zonder registratie?

U kunt geen alarmpenning kopen zonder uzelf te registeren. De hulpverlener kunnen alleen bij een drager van de Witte Kruis
Alarmpenning een actueel medisch dossier opvragen.

+ Hoe kan ik een inlogcode aanvragen?

Vul het contactformulier in of stuur een email naar algemeen@alarmpenning.nl. De inlogcode en het wachtwoord worden u per afzonderlijke post toegestuurd. Dit in verband met de privacy gevoeligheid van uw gegevens.

Vragen over doorgeven van wijzigingen

+ Hoe kan ik wijzigingen in mijn medische dossier doorgeven?

Wijzigingen in uw medische dossier kunt u op drie manieren doorgeven:
1: U logt in via het portaal op deze website en geeft zo de wijziging door. Indien u nog geen portaal heeft kunt uw een gebruikersnaam en wachtwoord aanvragen de aanmeldknop op de website.
2: U kunt uw wijzigingen mailen naar algemeen@alarmpenning.nl
3: U kunt uw wijzigingen sturen aan:
   Witte Kruis Alarmpenning
   Postbus 13481
   2501 EL Den Haag

+ Hoe schrijf ik mij uit?

U kunt zich alleen uitschrijven door middel van e-mail naar algemeen@alarmpenning.nl of per post naar:
   Witte Kruis Alarmpenning
   Postbus 13481
   2501 EL Den Haag
U kunt zich uitsluitend schriftelijk uitschrijven.

+ Wat te doen bij uitschrijven na overlijden?

U kunt een overlijden doorgeven door middel van een e-mail naar algemeen@alarmpenning.nl of per post naar:

   Witte Kruis Alarmpenning
   Postbus 13481
   2501 EL Den Haag
U kunt een overlijden ook telefonisch doorgeven (070-3110486) met vermelding van deelnemersnummer en geboortedatum.

+ Wat te doen met de alarmpenning na overlijden?

U hoeft te alarmpenning niet terug te sturen, maar deze kan niet gedragen door iemand anders gezien de persoonlijke
informatie. U kunt de alarmpenning behouden of vernietigen.
 

Vragen over portaal

+ Hoe kan ik een inlogcode aanvragen?

Klik hier om een inlogcode aan te vragen of stuur een email naar algemeen@alarmpenning.nl. De inlogcode en het wachtwoord worden u per afzonderlijke post toegestuurd. Dit in verband met de privacy gevoeligheid van uw gegevens.

+ Hoe en wanneer ontvang ik mijn inlogcodes?

U ontvangt uw inlogcodes binnen vijf werkdagen. De inlogcode en het wachtwoord worden u per afzonderlijke post toegestuurd. Dit in verband met de privacy gevoeligheid van uw gegevens.

+ Kan ik direct mijn gegevens aanpassen?

U kunt niet direct uw gegevens aanpassen. Via het portaal geeft u de juiste gegevens aan ons door. Hierna zullen deze gegevens aangepast onder supervisie van de medisch adviseur.

+ Hoe weet ik wanneer mijn gegevens aangepast zijn?

U kunt ten alle tijden inloggen om te checken of uw gegevens reeds zijn aangepast. Wij passen uw gegevens zo snel mogelijk aan.

+ Hoe weet ik wanneer ik ben uitgelogd uit het portaal?

Zodra u de webpagina sluit bent u automatisch uitgelogd.

+ Wat doe ik wanneer mijn wachtwoord niet werkt?

De wachtwoorden zijn complex ter beveiliging van uw gegevens. Wij raden u aan om het wachtwoord in Word te typen om vervolgens dit te kopiƫren en plakken in het daarvoor bestemde veld. Mocht dit onverhoopt toch niet lukken dan verzoeken u het contactformulier in te vullen op de website of telefonisch contact op te nemen.

+ Kan ik mijn wachtwoord aanpassen?

Nadat u de eerste keer bent ingelogd is er de mogelijkheid om uw wachtwoord direct aan te passen. U vult dan eerst het ontvangen wachtwoord van Witte Kruis Alarmpenning in om vervolgens uw eigen wachtwoord te kiezen. Het is belangrijk dat u dit wachtwoord bewaart op een veilige plek, aangezien dit wachtwoord niet wordt opgeslagen bij Witte Kruis Alarmpenning.

+ Wat doe ik wanneer ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten dient u opnieuw uw inlogcodes aan te vragen.

Vragen over alarmpenning

+ Van welke materiaal is de alarmpenning gemaakt?

De alarmpenning zijn standaard in antiallergisch roest- en nikkelvrij edelstaal. Op aanvraag
kunnen alarmpenningen geleverd worden in goud en zilver.

+ Hoeveel betaal ik voor de alarmpenning?

Alle prijzen bij de afzonderlijke alarmpenning vermeld. Deze prijs is inclusief de kosten voor het graveren en verzenden van de
alarmpenning.

+ Welke tekst staat er op mijn alarmpenning?

Op uw alarmpenning wordt altijd uw deelnemersnummer en het telefoonnummer van de alarmcentrale (Tel +31 (0) 70 3631635) gegraveerd. De medisch adviseur neemt uw dossier door en bepaalt welke medisch gegevens op de penning
gegraveerd dienen te worden.

+ Kan ik de tekst op mijn alarmpenning zelf kiezen?

De medisch adviseur is altijd leidend. Echter ontvangt u bij de factuur of bevestiging een volledig overzicht van de geregistreerde
gegevens inclusief de tekst die op de penning gegraveerd gaat worder. Mocht u onverhoopt van mening zijn dat er
gegevens ontbreken neemt u dan direct telefonisch contact met ons op 070-3110486.

Algemene vragen over Witte Kruis Alarmpenning?

+ Wat is het telefoonnummer van de alarmcentrale?

Het alarmnummer is + 31 (0) 70 3631635. De alarmcentrale is 24/7 uur per dag bereikbaar. Dit telefoonnummer is uitsluitend
bedoeld voor hulpverleners.
De administratie van Witte Kruis Alarmpenning is tijdens kantoortijd (ma-vrij 09.00-17.00) te bereiken op 070-3110486.

+ Wat zijn de contactgegevens van Witte Kruis Alarmpenning?

De administratie van Witte Kruis Alarmpenning is tijdens kantoortijden (ma-vrij 09.00-17.00) te bereiken op 070-3110486.
Tevens kunt u ons bereiken via de mail (algemeen@alarmpenning.nl) of per post, postbus 13481, 2502 EL, Den Haag.

+ Hoe betaal ik mijn lidmaatschap?

De kosten voor het lidmaatschap zijn € 22,50 per jaar. Jaarlijks ontvangt u begin
januari bericht over the status van uw spoeddossier en de factuur voor het lidmaatschap van dat jaar.

+ Hoe kan ik Witte Kruis Alarmpenning machtigen?

U ontvangt bij de alarmpenning een machtigingsformulier. Machtigingsformulieren kunt u altijd telefonisch (070-3110486),
per mail (algemeen@alarmpenning.nl) of per post aanvragen.
   Witte Kruis Alarmpenning
   Postbus 13481
   2501 EL Den Haag

+ Wat doe ik met een gevonden penning?

Een gevonden kunt u in een goed dichtegeplakte envelop versturen aan:
   Witte Kruis Alarmpenning
   Postbus 13481
   2501 EL Den Haag

 

© Witte Kruis Alarmpenning